Tredje sektorn och kommunen

02.10.2019 kl. 13:27
Tisdagen den 22.10 ordnas ett seminarium för kommunalt anställda och förtroendevalda i Österbotten om samarbete med tredje sektorn.

SÖU projektet Bygdegården ordnar ett seminarium för kommunalt anställda och förtroendevalda tisdag 22.10 kl. 13 vid Smedsby UF.

Under seminariet framför Unga scenkompaniet föreställningen "Så kom ihåg att det finns fler en stadsbor, pls". Efter föreställningen hålls en paneldiskussion.

Seminariet är gratis men anmälan krävs för serveringen. Anmäl er till nora@sou.fi senast 17.10. Meddela även eventuella dieter.

Mer info om seminariet finn HÄR.

SÖU

POV: Du gick med i UF

I samband med SÖU:s 120-årsjubileum vill vi lyfta glädjen, gemenskapen och galenskapen som kännetecknar vår rörelse. Därför bjuder vi in er till en kreativ tävling där ni får visa – på ert sätt – hur det är att vara med i UF!

SÖU samarbetar med scouterna i satsning för barns och ungas framtidstro

Svenska Österbottens Ungdomsförbund inleder samarbete med Finlands Svenska Scouter i deras nya tvååriga projekt Våga växa vilt, som syftar till att stärka barns och ungas psykiska välmående, delaktighet och framtidstro i Österbotten.

Repetitionskurs för ordningsvakter i Fagerö

Behöver du snart förnya ditt ordningsvaktskort eller har det kanske redan gått ut? Kom med på vår repetitionskurs vid Fagerö folkpark söndagen den 22 februari. 

Föreningsposten 16.1.2026

Läs senaste nytt här!

SÖU avslutar verksamheten med den mobila biografen

Svenska Österbottens Ungdomsförbund (SÖU) har avslutat verksamheten med den mobila biografen. Beslutet fattades av förbundsstyrelsen vid årets sista styrelsemöte.