Uppgifter som ska redovisas är föreningens medlemsantal, föregående års verksamhet, sittande styrelse och uppdaterade kontaktuppgifter.
Hur loggar vi in?
1. Gå till www.desky.fi.
2. Skriv in epostadress och lösenord.
Obs! Varje person i föreningen ska ha ett eget användarkonto. Föreningens första konto skapar SÖU, därefter kan den personen, ”administratören”, bjuda in fler föreningsaktiva till systemet. Dessa får ett eget konto och ett eget lösenord. Om du har glömt ditt lösenord kan du beställa ett nytt på inloggningssidan.
3. När ni är inloggade i systemet, välj Statistik i menyn på vänster sida.
4. Ni är nu inne i modulen och kan börja fylla i föreningsstatistiken. Den information som ska redovisas är föreningens basuppgifter (t.ex. ändra föreningens kontaktperson), som finns under den turkosa knappen Uppdatera basuppgifter, samt Föreningspersoner, Medlemskår och Verksamhet. Dessa hittar ni i menyn uppe på sidan.
Obs! För Medlemskår och Verksamhet redovisas föregående verksamhetsår (2021), medan basuppgifterna och Föreningspersoner gäller den information som är aktuell just nu (2022). Föreningens basuppgifter är publik information, medan övrig information hålls intern.
Hur lämnar vi in statistiken?
1. Välj Föreningspersoner, Medlemskår och Verksamhet turvis från menyn uppe på sidan.
2. Tryck på den turkosa knappen så öppnas en ny blankett där ni fyller i den efterfrågade informationen.
Obs! Redovisning sker alltid för föregående år, dvs. i detta fall för år 2021.
3. När alla uppgifter är ifyllda kom ihåg att trycka på Spara.
Vänligen lämna in statistiken senast söndagen den 3 april. Kontakta Malin (malin(at)sou.fi eller tel. 040 143 1012) för mer information.