Max 10 personer får samlas

03.01.2022 kl. 08:51
Från och med måndag 3 januari införs strängare regler för sammankomster och max 10 personer får delta i allmänna sammankomster inomhus. Coronapasset kan inte användas för att kringgå restriktionerna.

Regionförvaltningsverket i Västra och Inre Finland förbjuder evenemang under perioden 3.1–31.1.2022:

I kommunernas områden i Vasa sjukvårdsdistrikt förbjuds alla offentliga tillställningar och allmänna sammankomster inomhus där antalet deltagare överstiger 10 (tio) personer.

Användningen av coronapasset är genom statsrådets beslut begränsad till och med 31.1.2022

Enligt 58 i § i lagen om smittsamma sjukdomar kan verksamhetsutövare ta i bruk coronapasset som ett alternativ till gällande coronabegränsningar.

Användningen av coronapasset har emellertid genom statsrådets beslut begränsats på viss tid 30.12.2021–31.1.2022. Under den perioden kan coronapasset inte användas som ett alternativ till regionala begränsningar vid offentliga tillställningar eller i kundutrymmen. Evenemangsarrangörerna måste alltså följa de gällande sammankomstbegränsningarna. Beslutet gäller i områden där coronaepidemin är i samhällsspridning.

 

SÖU

Pensala uf 1 segrare i pidroturneringen

Det blev en ytterst spännande final där topplaceringarna avgjordes i den sista matchen.
10.03.2025 kl. 08:38

Ordningsvaktskurser i Kållby och Fagerö

Vill du utbilda dig till ordningsvakt eller behöver du förnya kortet inför sommarsäsongen?
24.02.2025 kl. 15:33

Föreningsposten 24.2.2024

Läs senaste nytt här!
24.02.2025 kl. 15:19

Dags att lämna in föreningsstatistiken

Nu är det igen den tiden på året då alla SÖU:s medlemsföreningar ska lämna in uppgifter om föregående verksamhetsår till förbundet.
20.02.2025 kl. 09:58

Bidrag för unga

Aktion Österbotten lediganslår 56 000 € till småskaliga projekt som ökar ungas samarbete och kommunikation över språk- och kulturgränser.
19.02.2025 kl. 12:35